Menu

Tinkami sėdėjimo įpročiai – efektyviausias būdas išsaugoti sveikatą, gerą nuotaiką ir darbingumą

Ilgai sėdint statinėje padėtyje, vieni kūno raumenys yra pernelyg stipriai įtempiami, kiti priešingai – pernelyg atpalaiduojami ir tokiu būdu atsiranda raumenų disbalansas, kuris ilgainiui iškreipia natūralią mūsų laikyseną ir sukelia įvairius skausmus bei sveikatos negalavimus.

Kad darbas kompiuteriu kuo mažiau vargintų Jūsų akis, ekranas nuo Jūsų akių turi būti nutolęs per ištiestos rankos atstumą, o matomas vaizdas turi būti akių lygyje.
Dirbdami ilgas valandas kompiuteriu, dažnai susiduriame su kaklo skausmais, kad to išvengtume kaklą visą laiką turime laikyti tiesioje padėtyje.
Siekiant išvengti pečių juostos raumenų pertempimo ir raumenų asimetrijos, Jūsų pečiai sėdint turi būti atpalaiduoti, o rankos per alkūnes turi būti sulenktos 90–100 laipsnių kampu.
Kai dirbdami pernelyg daug išsilenkiame, pasvyrame į priekį, dėl raumenų pertempimo ir asimetrijos dažniausiai pasitaikanti problema – apatinės dalies nugaros skausmai. Kad išsaugotume sveiką nugarą, privalome sėdėti kuo tiesiau ir išlaikyti natūralų „S" formos nugaros išlinkimą.
Kad tolygiai pasiskirstytų kūnui tenkančios fizinės apkrovos, sėdint pilna pėda turime stabiliai remtis į grindinį.
Dėl neteisingos kojų padėties, kai jos per daug sulenktos ar užspaustos, kojose sutrinka normali kraujotaka ir jos pradeda tirpti. Sėdint taisyklingai keliai turi būti sulenkti 90–100 laipsnių kampu.
Sėdint dilbiai turi būti padėti ant stalo. Dirbant prie kompiuterio, pageidautina, kad pelytė ir klaviatūra taip pat būtų ergonomiškoje padėtyje.
Ar bandėte kada įvertinti, kokia yra ir kokia turėtų būti sveika darbo erdvė? Ar bandėte įvertinti, kaip ilgas sėdimas darbas paveikia Jūsų sveikatą ir gyvenimo gerovę?

Taisyklinga laikysena, dažnos pertraukos, nesudėtingos mankštos, laiko ribojimas dirbant kompiuteriais bei kitų patarimų laikymasis Jums gali padėti išvengti daugelio sveikatos problemų. Taip pat svarbu, kad Jūsų darbo vieta atitiktų pagrindinius sveikos laikysenos ir sėdėsenos principus. Rekomenduojame rinktis aktyvaus sėdėjimo koncepcijos (angl. active sitting) darbo erdves, kurios skatina aktyviai dirbti ir judėti tiek sėdint, tiek stovint. Aktyvi darbo erdvė ˗ tai pagerėjusi nuotaika, išaugęs darbo produktyvumas ir itin teigiamas poveikis Jūsų sveikatai.

Teisingi sėdėjimo įpročiai

Norint išvengti sėdimo darbo neigiamo poveikio mūsų sveikatai, turime keisti sėdėjimo įpročius. Tam, kad stuburas išliktų kuo tiesesnis, negalime dirbti atsilošę atgal ar susilenkę pernelyg į priekį, sėdint Jūsų nugara su sėdmenimis turi sudaryti 90° kampą. Negerai jei kojas laikote užlenktas po kėde ar avite aukštakulnius batelius. Pėdos turi būti padėtos tiesiai ant grindinio paviršiaus. Dirbant kompiuteriu, alkūnės turi sudaryti statų 90–100 laipsnių kampą, o riešai turi būti ne atremti žemiau klaviatūros, o pakelti virš jos.  Kad nereikėtų kūprintis ir laikyti galvos nuleidus, kompiuterio ekranas turi būti Jūsų akių aukštyje. Nuo kompiuterio ekrano iki Jūsų akių turėtų būti mažiausiai 45 cm nuotolis.

Reguliarios pertraukos ir mankšta

Geriausias vaistas nuo sėdimo darbo – aktyvus judėjimas,  jei tenka ilgai sėdėti, kuo dažniau keiskite kūno padėtį. Siekiant išvengti sveikatos sutrikimų, ilgai sėdint kas 1–2 valandas būtinai darykite aktyvias pertraukas: pasivaikščiokite, atlikite nesudėtingus tempimo, mankštos pratimus ar tiesiog pasirąžykite.

Baldai skatinantys dirbti aktyviai

Įsirengiamos darbo erdvės turi atitikti pagrindinius sveikos laikysenos ir sėdėsenos principus. Kėdė, stalas, klaviatūra ir monitorius turi būti iki smulkmenų suderinti ir individualiai pritaikomi prie Jūsų kūno, kad tinkamai paskirstytų svorį ir suteiktų tinkamą atramą nugarai bei kitoms kūno dalims.

PAGRINDINIAI KOMPONENTAI SVEIKAI DARBO ERDVEI

Bet kuri darbo vieta biure ar namie yra veikiama 4 pagrindinių ergonomikos komponentų. Tai yra žmogų darbo vietoje supanti aplinka: atrama, kūno padėtis, regėjimas ir pasiekiamumas. Svarbu, kad Jūsų darbo vieta atitiktų pagrindinius sveikos laikysenos ir sėdėsenos principus pagal kiekvieną šių komponentų. Rekomenduojame rinktis aktyvaus sėdėjimo koncepcijos (angl. active sitting) darbo erdves, kurios skatina aktyviai dirbti ir judėti tiek sėdint, tiek stovint (plačiau).

1
Itin patogios, išskirtinio funkcionalumo kėdės
Puikiai atramai ir maksimaliai judesių laisvei. Jokių sudėtingų rankenų ar svertų, jokio rankinio reguliavimo, viskas prisitaiko savaime ir individualiai pagal Jūsų kūną, laikyseną ir judesius.
> Kėdžių privalumai sveikatai
2
Reguliuojamo aukščio stalai sėsk/stok
Kūno padėties keitimui bet kada panorėjus. Reguliuojamo aukščio stalas padės suformuoti naujus įpročius: kiek, kur ir kaip dirbame sėdimą darbą.
> Stalų privalumai sveikatai
3
360º reguliuojami monitoriaus laikikliai
Regėjimui tausoti. Pristatome monitorių laikiklius, kurie Jūsų darbo erdvę akimirksniu pavers aktyvesne, erdvesne, mažiau apkrauta ir, žinoma, funkcionalesne.
> Laikiklių privalumai sveikatai
4
Reguliuojamo intensyvumo LED šviestuvai
Su pastatomais LED šviestuvais padedame sukurti tinkamai apšviestą darbo aplinką, kuri gerina darbuotojų koncentraciją, mažina nuovargį bei tausoja regėjimą.
> Šviestuvų privalumai sveikatai
5
Reguliuojami klaviatūros laikikliai
Klaviatūros laikiklis leidžia laikyti klaviatūrą žemiau stalviršio ir su neigiamu pasvirimo kampu. Taip dirbama visiškai tiesiais riešais, pilnai atsisėdus kėdėje.
> Plačiau apie klaviatūros laikiklį
1
Itin patogios, išskirtinio funkcionalumo kėdės
Puikiai atramai ir maksimaliai judesių laisvei. Jokių sudėtingų rankenų ar svertų, jokio rankinio reguliavimo, viskas prisitaiko savaime ir individualiai pagal Jūsų kūną, laikyseną ir judesius.
> Kėdžių privalumai sveikatai
2
Reguliuojamo aukščio stalai sėsk/stok
Kūno padėties keitimui bet kada panorėjus. Reguliuojamo aukščio stalas padės suformuoti naujus įpročius: kiek, kur ir kaip dirbame sėdimą darbą.
> Stalų privalumai sveikatai
3
360º reguliuojami monitoriaus laikikliai
Regėjimui tausoti. Pristatome monitorių laikiklius, kurie Jūsų darbo erdvę akimirksniu pavers aktyvesne, erdvesne, mažiau apkrauta ir, žinoma, funkcionalesne.
> Laikiklių privalumai sveikatai
4
Reguliuojamo intensyvumo LED šviestuvai
Su pastatomais LED šviestuvais padedame sukurti tinkamai apšviestą darbo aplinką, kuri gerina darbuotojų koncentraciją, mažina nuovargį bei tausoja regėjimą.
> Šviestuvų privalumai sveikatai
5
Reguliuojami klaviatūros laikikliai
Klaviatūros laikiklis leidžia laikyti klaviatūrą žemiau stalviršio ir su neigiamu pasvirimo kampu. Taip dirbama visiškai tiesiais riešais, pilnai atsisėdus kėdėje.
> Plačiau apie klaviatūros laikiklį
1
Itin patogios, išskirtinio funkcionalumo kėdės
Puikiai atramai ir maksimaliai judesių laisvei. Jokių sudėtingų rankenų ar svertų, jokio rankinio reguliavimo, viskas prisitaiko savaime ir individualiai pagal Jūsų kūną, laikyseną ir judesius.
> Kėdžių privalumai sveikatai
2
Reguliuojamo aukščio stalai sėsk/stok
Kūno padėties keitimui bet kada panorėjus. Reguliuojamo aukščio stalas padės suformuoti naujus įpročius: kiek, kur ir kaip dirbame sėdimą darbą.
> Stalų privalumai sveikatai
3
360º reguliuojami monitoriaus laikikliai
Regėjimui tausoti. Pristatome monitorių laikiklius, kurie Jūsų darbo erdvę akimirksniu pavers aktyvesne, erdvesne, mažiau apkrauta ir, žinoma, funkcionalesne.
> Laikiklių privalumai sveikatai
4
Reguliuojamo intensyvumo LED šviestuvai
Su pastatomais LED šviestuvais padedame sukurti tinkamai apšviestą darbo aplinką, kuri gerina darbuotojų koncentraciją, mažina nuovargį bei tausoja regėjimą.
> Šviestuvų privalumai sveikatai
5
Reguliuojami klaviatūros laikikliai
Klaviatūros laikiklis leidžia laikyti klaviatūrą žemiau stalviršio ir su neigiamu pasvirimo kampu. Taip dirbama visiškai tiesiais riešais, pilnai atsisėdus kėdėje.
> Plačiau apie klaviatūros laikiklį